Thursday, October 24, 2013

Uygur Yemegi, Uyghur Food, ウイグル料理

Hayatimda ilk defa Uygur yemegi yedim ;) O da sansima Tokyo`da oldu ;) Turk yemegine biraz benziyor; ama garibime giden, yemegin yaninda sekerli yogurt yiyorlardi. Herkes oyle mi bilemem tabi de, benim gittigim yerde pilav yaninda sekerli yogurt geldi o.O

I have eaten Uyghur food for the first time in my life. and the funny part, I tried in Tokyo;) It is kind of similar to Turkish food but what I think a bit weird is that they are eating sweet yoghurt with the rice. I do not know if all of the Uyghur people are doing it but where I went was serving sweet yoghurt ;D anyway I enjoyed it ˆˆ

この間新宿の裏側にある店にウイグル料理を食べに行った。人生で初めてのウイグル料理だったししかもウイグルかトルコじゃなくて日本で体験した。なんか面白いw

私は変だなと思ったのはご飯と一緒に来た甘いヨーグルトだった。日本人にとっては普通かもしれないけどトルコ人ってご飯としょっぱいヨーグルトしか食べないのよ!だから面白い経験になったな。

Fasulyeli, hiyarli salata
Salad with beans and cucumber
豆とかキュウリとか入ってるサラダ

Cop sis
grilled small pieces of meat
チョップシシ、羊肉から作られてる

ウイグル風焼きそば
Uygur Tarzi Noodle. ustunu kizartilmis sebzelerle suslemisler
Uyghur style noodles. Various vegetables on top of it

ドライぶどうと肉とニンジン入ってるウイグル風ライス
Etli havuclu+kuru uzumlu Uygur pilavi. Pilava kuru uzum guzel gitmis, ben begendim;)
Uyghur style rice with carrots, meat and raisin;) I liked raisin inside rice!;)

甘いヨーグルト。中にくるみ入ってた^^
Cevizli tatli yogurt;)
Sweet yoghurt with walnuts inside;)

3 comments:

Unknown said...

Gelince yaparsın artık bize de :)

oz said...

Yaparız tabi Alorak yaa! Siz gelin yeter ki:)) Ben oraya gelince yapmam ama:D üşenirim :p

Biri said...

Çinde çok yedim Uygur yemeklerinden, normalde Türkiyede işkembe içmeyen ben İşkembe çorbası müptelası oldum Uygurlar yüzünden, şu şekerli yoğurtla hiç karşılaşmadım açıkçası, modifiye birşey olsa gerek Japonlar için. Bir dahaki sefere eğer onlarla Türkçe konuşmaya çalışın lütfen, gayet anlaşılır bir lehçe ile konuşuyorlar. Birde adres verir misiniz? Nerededir acep? :)

Ainu Müzesi Porotokotan, Ainu Museum Porotokotan, アイヌ民族博物館

Öncelikle Ainu insanları hakkında biraz bilgi vereyim.   Japonya'nın kuzeyinde bulunan Hokkaido Adası, Kuril Adaları ve Sakalin'in y...